Sponsorer

Här finns det möjlighet att synas för företag som vill stöta mig i min satsning mot Paralympics i London 2012.

Landslagets aktiviteter fram till Paralympics

10-11/12 Träningsläger - Stockholm

7-8/1 Träningsläger - Stockholm
19-22/1 Turnering - Pajulahti/Finland
4-5/2 Träningsläger - Stockholm
3-4/3 Träningsläger - Malmö
31/3-1/4 Träningsläger - Malmö
28-29/4 Träningsläger - Stockholm
3-6/5 Turnering - Suprasl/Polen
19-20/5 Träningsläger - Stockholm
25-28/5 Turnering - Belgien
9-10/6 Träningsläger - Malmö
21-24/6 Turnering - Vilnius/Litauen
21-26/7 Paralympic Camp - London/England
27-29/7 Turnering - Malmö/Sverige
17-19/8 Träningsläger - Malmö

24/8-9/9 Paralympics - London/England

Monday, March 21, 2011

Lyckat läger på Bosön i helgen

Jag har tyvärr varit lite dålig på att uppdatera bloggen de senaste veckorna, det kommer bli bättring på den fronten nu.

Nu närmar sig det paralympiska kvalet med stormsteg. Det är mindre än två veckor kvar till avresan. Den gångna veckan har vi haft en gemensam camp med de andra idrottarna som åker till IBSA World Games, följt av ett träningsläger för oss i goalballlaget.

Det var roligt att träffa de andra som vi skall resa tillsammans med till Antalya och lära känna dem lite närmare. Det är bra att skapa en truppkänsla, så vi kan stötta varandra när vi är på plats.

Vårt goalballläget gick mycket bra, det märks på stämningen och intensiteten på träningarna att allvaret börjar närma sig. Det känns som vi är väl förberedda inför kvalet. Innehållet på lägret var en blandning av träning, social samvaro och lagmöte där vi bland annat diskuterade hur vi på bästa sätt skall förbereda oss inför varje match.

Nästa helg väntar ett sista läger i Malmö. Där skall vi slipa på de sista detaljerna, och svettsa ihop laget ännu mer. Sedan är det dags för avresa till Antalya den 1 april. Vår första match spelas den 4 april.

Min egen träning har rullat på bra den senaste månaden. Jag har följt planeringen fullt ut, nu har vi släppt på styrkan för att gå mot toppformen. Eftersom jag haft en lite strulig säsong ligger jag lite efter med träningen och har därför kört på extra tufft sista tiden. Jag känner att det fortfarande saknas ett snäpp när det gäller snabbheten i kroppen, men tanken är att den skall komma mer och mer nu när vi lättat på styrketräningen. Därför tror jag att formen kommer vara på topp när vi är på plats i Antalya.

Ser framemot att IBSA World Games skall dra igång nu!

No comments: