Sponsorer

Här finns det möjlighet att synas för företag som vill stöta mig i min satsning mot Paralympics i London 2012.

Landslagets aktiviteter fram till Paralympics

10-11/12 Träningsläger - Stockholm

7-8/1 Träningsläger - Stockholm
19-22/1 Turnering - Pajulahti/Finland
4-5/2 Träningsläger - Stockholm
3-4/3 Träningsläger - Malmö
31/3-1/4 Träningsläger - Malmö
28-29/4 Träningsläger - Stockholm
3-6/5 Turnering - Suprasl/Polen
19-20/5 Träningsläger - Stockholm
25-28/5 Turnering - Belgien
9-10/6 Träningsläger - Malmö
21-24/6 Turnering - Vilnius/Litauen
21-26/7 Paralympic Camp - London/England
27-29/7 Turnering - Malmö/Sverige
17-19/8 Träningsläger - Malmö

24/8-9/9 Paralympics - London/England

Tuesday, January 25, 2011

Årets första landslagsturnering

I helgen spelade landslaget årets första träningsturnering i Pajulathi, Finland. Jag fick tyvärr lämna återbud denna gång, på grund av att jag om två veckor skall genomföra ytterligare en operation i näsan. Efter det skall den dock vara bra, och jag skall kunna delta fullt ut på alla aktiviteter.

Resultatmässigt gick det tyvärr ganska dåligt i Finland, men helgen har gett svar på vilka bitar i vårt spel vi måste jobba med inför kvalet. Jag tror också att det till stor del handlar om att vi behöver spela mycket matcher för att få tillbaks matchvanan, och det är precis vad vi kommer göra de närmaste månaderna. Utifrån detta tror jag inte att helgens resultat behöver vara så oroande.

För min del går träningen bra just nu, jag följer planen och börjar nu nå en bra fysisk nivå igen, trots alla ofrivilliga träningsuppehåll. Ikväll är det dags för ännu ett goalballpass.

Nästa matchtillfälle blir 13-14 februari, då det är dags för Malmö Open som är en stor turnering för klubblag.

Ni kan läsa mer om turneringen på landslagets blogg.

1 comment:

Anonymous said...

klart man kommer att följa den nya bloggen med stort intresse :) Pappa